Lördag

Jag läste för ett tag sen en artikel i någon tidning där det stod att de personer som är lyckligast ser framåt istället för bakåt. Jag kom på nu när jag kollade på kort att det stämmer faktiskt, jag är van att alltid kolla bakåt och älta allt som inte vart som jag ville. Men de senaste veckorna har jag faktiskt bara sett framåt, planerat för vad som ska hända och sett de mål jag ska klara med skolan och så. Och det har faktiskt känts riktigt bra också! Och jag bra vet att jag har bytt attityd och att jag kommer hålla i den, det gäller bara att inte hamna i fällor som att kolla på kort eller läsa gammalt man skrivit. Det kan man göra först när man kommit över det. Just nu är jag så himla nöjd så varför ska jag se bakåt på sånt jag är missnöjd med? Just nu har jag mitt liv här hemma, med sällskap, billig hyra, gratis mat och tid till att göra saker, ja i alla fall se lite film ibland;) Det går bra i skolan, jag fattar inte alltid vad de vill ha ut av mig, men jag behöver tydligen inte det heller för ja min betyg visar att jag fattar allt till och med utan att jag vet det;) Jag hinner träna precis så mycket jag vill, nu saknas bara mina promenader sen är jag i topp from igen, för motivationen finns igen! Det jobbigaste är att jag inte har något jobb från februari, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag hitta ett ganska fort, det handlar faktiskt bara om någon helg och vardag ibland, det kan inte vara allt för svårt att skaffa sig;) Nog saknar jag Jon lite, men som det lät sist kommer han hem redan nästa vecka, med andra ord det är ingen ide att sakna;)

Nu är jag sjukt stolt över mig själv, jag har verkligen ordnat upp det här bra för mig, lite tid till så är allt precis som jag vill ha det! Jag funderar på att köpa fuskpäls jackan jag kollat på till mig själv i julklapp för att jag bara är bra stolt över mig själv och sen är den det snyggaste jag sett på länge. Jag tror det blir så får fundera tills imorgon;)

Imorgon har jag sovmorgon till halv nio, sen ska jag jobba. Sen ska jag hem och jag tror jag ska följa med mamma på friskis och svettis så jag kommer upp i mina fem pass;) Sen ska jag läsa om lite kända pedagoger så jag är förberedd att diskutera dem på fredag. Sen blir det vila in för tre hemtenta dagar, kämpigt men de kommer gå så bra så;)

Nu ska jag läsa lite bok eller se på Desperate. Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0