Gammal

Sitter här och kikar runt på lite olika bloggar och känner mig plötsligt gammal;) Och med gammal också lite klokare, mindre utseende fixerad och lite mer försiktig vad jag säger och gör;) Kände mig också gammal när jag satt på tåget hem förra veckan, i Gagnef kliver det på en klass som ska av stationen innan mig. Fyra tjejer sätter sig ute vid dörrarna, jag och Jon sitter inne i mitten av vagnen. Plötsligt utbrister den ena tjejen; att hon ska av på samma ställe som mig, hon måste nämligen till ungdomsmottagningen, då hon har haft oskyddat sex. Hon fortsätter att berätta om att hon är rädd att hon är gravid och att hon har skrivit till killen hon varit med när han var offline på msn. Hon berättar ingående om allt hon är rädd för och hur allt har gått till. Jag känner mig väldigt glad att jag inte är i den där åldern längre och istället kan sucka åt unga tjejer som är ute och festar två gånger i veckan på 3,5or eller 7,0or;) Men framför allt undrar jag hur man på ett tåg kan sitta och prata högt om sitt privat liv, om man nu vill prata om sitt privat liv kan man väll göra det lite lägre ton? Nej, tackar att dessa dumma fjortis dagar är över och jag har blivit så vuxen, fast ganska hemskt att känna sig gammal när man inte ens fyllt 20år;)

Nu ska jag fortsätta med maten, hörs senare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0