Tisdag

Idag gick jag upp en kvart tidigare, alltså kvart över sex, för jag tänkte att jag skulle blogga lite innan jag åkte till jobbet. Blir alltid så dåligt med uppdateringar när jag jobbar, har liksom inte tillgång till dator på jobbet;) Fast det skulle inte vara helt fel att ha en dator på städ vagnen när man har lite tråkigt;) Men ja, istället för att blogg så tog jag det extra lugnt och läste tidningen lite saktar och vipps så var klockan halv åtta och jag fick lov att åka till jobbet. Var en mindre personal idag än vad vi skulle ha varit egentligen så jag får hoppa inte och jobba imorgon också, kanske inte det man ser mest fram emot, men det är pengar och pengar är viktigt i mitt liv just nu. Kanske för viktigt? Ibland önskar jag att man inte var så beroende av pengar som man är, jag är beroende av pengar för att slippa ta lån för mina studier något som jag faktiskt tror att jag kommer lyckas med också och det är jag väldigt stolt över! För när jag då är färdig efter de antal år jag kommer går (har inte bestämt mig för hur mycket jag ska läsa) så kommer jag förhoppningsvis kunna få en helt tids tjänst och då kunna lägga undan pengar till ett framtida hus eller något sånt och jag menar det är skönt att inte behöva låna allt för mycket till ett hus heller. Så jag är nöjd med min plan, min framtid ser ljus ut och jag nöjd över mina föräldrar som har sparat åt mig sen jag var liten:) Men ja nog pratat om pengar, jag ska gå ner och göra lite köttbullar och så tills mamma och Ebba kommer hem. Skriver lite mer sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0