Klagande

Jag förstår inte varför jag inte bara kan vara nöjd över att jag är ledig idag. Nej då sitter jag och surar över att jag jobbar hela midsommar helgen. Fast ja det är surt, för jag ställer upp och jobbar jämt och vissa andra bara säger nej jag kan inte (vill inte) jobba och så bara slipper det och så har de lika många dagar som mig i juli. Kanske ska man sluta ställa upp, kanske vore jag lyckligare. Synd bara att jag inte kan säga nej, för allt handlar om att tjäna pengar och det gör jag inte på annat vis. Fast ja jag ska nog gör som mamma och försöka hitta något nytt till hösten, helst i Leksand kostar så jäkla mycket att åka bil nu så blir knappt rik på att åka fram och tillbaka till Tällberg och jobba. Nej fy tusan vad jag klagar, förstår inte varför jag har så himla svårt att vara nöjd med allt jag har. Jag har massa bra saker i mitt liv och ändå inte glad. Kommer inte hinna träffa Jon på hela juli, han jobbar vardagar och jag alla helger som finns till september, fast där kanske jag säger nej faktiskt, min 20års dag är viktigare än pengar faktiskt, dagen efter tänker jag nog inte jobba. Men ja vi får se, jag ska försöka släppa det här och hitta tillbaka till mitt positiva jag gillar livet humör igen. Jag ska verkligen det. Snart ska jag ta bilen och åka till Leksand igen, följa med mamma och handla och sen ut och springa lite. Ikväll kommer moster, Ulf och Henry upp till Leksand, fast vet inte om jag hinner se dem något idag. För barn är verkligen något som kan göra en glad, ja, jag behöver se en liten Henry:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0