Hemma igen

Varit i skolan en kortis, vet inte om vi gjorde så mycket vettigt men det var i alla fall roligt och det är huvudsaken:) Imorgon är det sista dagen i skolan sen blir det till att skriva på torsdag och pack det sista sen kommer mamma och pappa på fredag och hämtar mig. Så sen blir det tillbaka till gamla Leksand;)

Fick en kommentar angående att jag inte gillar att det ska bli nationella prov i årskurs 3, jag står givet vis fast vid det och tror att det finns bättre lösningar på att ta reda på om någon elev behöver extra stöd eller inte. Om ja så ska komma fram till den lösningen själv. Fick i den kommentaren också kommentar på den kommentar jag lämnade i Blondinbellas blogg i morse där jag också tog upp hur fel jag tycker att det är att man ska välja yrke när man är 15-16år gammal. Regeringen har på förslag att bara vissa linjer på gymnasiet ska leda till att man kan söka högskola/universitet. Jag kan bara se till mig själv när jag var i den åldern och vad jag valde för linje. Jag gick media fast besluten om att bli journalist eller fotograf, helst både och. Jag insåg under de tre åren vilket misstag jag gjort, för det första var det en usel utbildning och för det andra så tappade jag intresset efter ett och ett halv år. Jag började istället fundera på att bli lärare och efter att ha testat det ett tag och kommit fram till vilken ålder jag ville jobba med. Så här är jag idag och studerar till förskollärare, det har inget alls med media att göra. Så min personliga åsikt är att man ska kunna ångra sig, 14,15,16år är känsliga åldrar man vet knappt vem man är och hur ska man kunna veta vad man vill bli. Självklart vet vissa det, men jag visste inte det och anser att man ska kunna ångra sig!

Nu ska jag gå och laga middag!


Kommentarer
Postat av: fia

håller med om det du säger sandra :)

2008-06-03 @ 17:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0