Extra mamma

Jag har egentligen två jobb, först mitt städ jobb och sen mitt jobb som vikarierande mamma. Min mamma har som jag säkert redan nämnt fördelat om sin tid då hon slutade jobba på lördagar och firman har dessutom också nyligen bytt lokaler. Detta gör att min kära mamma inte kommer hem för fyra en dag. Idag är hon ännu inte hemma, hon skulle nämligen fika med hopprepsfröken, min lillasyster ska på läger. Så nu har jag plockat i diskmaskinen, lagat middag och tvingat min bror att dammsuga, jag menar varför ska jag göra allt?! I alla fall så funderar jag ärligt talt just nu på att aldrig bli mamma och jag förstår mammor som ofta är sura, jag skulle nog ganska lätta bli det om jag fick lov att fixa så mycket varje dag, just det jag glömde att nämna att jag också fixat tvätten! Så ja nu skulle jag nästan kunna säga att jag jobbar hel tid. Men nu har pappa kommit hem och jag lär hjälpa honom att fixa klart middagen, för övrigt är det ovanligt att han är hemma för sex nu för tiden;) Men ja nu lär jag äta också kom jag på, ska med Jon till Mora, han ska övningsköra och kör upp för andra gången på tisdag, fast första var i för sig i Malung;) Men ja jag ska med och visa vart man kan få åka, tror jag kan alla ställen och vägar! Så nu lär jag kila, hör av mig när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0