du är precis så svag som jag

Sitter och tjatar Kent igen, borde ge mig ut och springa men har precis ätit så tänkte vänta en halv timme. Sen ska jag springa bort allt, vill helst bara ligga i min säng och lyssna på Kent men det är då jag måste ta mig i kragen och hitta på något. Saker blir inte bättre för att man ältar dem och tycker synd om sig själv, fast jag kan ändå inte släppa allt, vill bara ställa mig i skogen och skrika. Var på så bra humör tisdags och onsdags och sen började jag fundera för mycket igen. Men en spring tur brukar hjälpa ge en i knuff i rätt riktning. Andra saker som brukar hjälper är att prata med barn, kan man bli annat än glad? I alla fall om barnen är snälla! De var en tjej igår när jag jobbade som pratade mycket med mig och det sista hon sa innan hon skulle ner och hoppa studsmatta vid vårat Spa, var att hon tyckte att jag var duktig på att städa och att deras rum blivit så fint när jag varit in och städat. Det gjorde mig lycklig resten av arbetsdagen. Barn är ärliga och barn ger en lycka för det mesta, jag älskar barn och jag älskar att det är det jag ska jobba med! Hoppas på att kunna få lite vikariat dagar till hösten istället för att vara på Dalle, skulle betyda mycket för mig att få jobba med något så roligt. Djur är också något som gör en lycklig, idag har jag försökt få gå fram till Thyrill, fick bara lägga handen på rumpan idag, så vi har lite att jobba på under sommaren. Fast igår gick han villigt med mig in i stallet, men det ska går varje dag tycker jag! Så det ska jag jobba på som terapi för både honom och för mig. Fast jag avundas honom som är en så pass fri islänning som han är, han ser så stolt ut där han står med vinden i manen och kollar lite överlägset på mig, fast alltid snällt. Han och filmen Spirit får mig att inse att vissa djur och människor kan man inte tämja, de gillar att vara fria. En sån människa är inte jag, jag ska bara ha massa trygghet. Nu vart det här lite för djupt och långt inlägg, ska ge mig ut och springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0