Att jobba med sig själv

Jag har kommit på att jag måste börja jobba lite med mig själv, dels för att jag behöver bli nöjd med det jag har och för att kunna ta tag i saker och sätta upp mål utan att det känns som det i alla fall inte kommer gå. Igår när jag hade så sjukt tråkigt så bestämde jag mig för att gå ut och gå. Så istället för att sitta här och tycka sjukt synd om mig själv som hade så tråkigt så skaffade jag mig något att göra. Från och med den promenaden finns det en lista över saker att göra om jag har tråkigt, allt för att jag blir så less på mig själv när jag har tråkigt. Det är något som jag känner att jag inte får bli, då tappar jag all självkänsla. Det har varit lite tungt sen jag kommit hem och jag tror det handlar om att jag alltid målar upp en bild om hur allt blir och sen blir det inte så, dessutom tar ett tag för mig att vänja mig vid nya situationer. Jag har insett att det får ta sitt lilla tag men att jag för den delen inte behöver ligga och tycka att livet är värdelöst, för det är det verkligen inte! Så nu ska jag börja jobba med mig själv, allt för att få lite frid i mitt liv och en positiv attityd, jag älskar mig själv när jag är positiv livet är så sjukt mycket bättre och jag vet verkligen att jag kan vara en positiv människa om jag vill. Så nu ska jag ta itu med några böcker och sen börja sätta upp lite mål. Men först nu ska jag ta hand om mina nyttiga kokostoppar som behöver läggas i en burk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0