Skriva för att lära

Varför satte jag mig här egentligen? Jo just det var för att skriva färdigt texten om en lärare jag minns, det kom lite emellan som vanligt;) Måste bara skriva här;) Hahaha, jag är back on track! Ibland gör man mycket för att skjuta upp pluggande och jag älskar det! För jag vet att även om jag skjuter upp det gör jag det sen för det är jäkla kul egentligen och jag har haft den här inställningen till skolan sen jag började! Kanske betyder det att man har gjort rätt yrkesval, jag tror det, det känns så rätt. Det är en av de få saker som känns så där 100% just nu, så jag håller hårt i det. Skulle kunna sitta med böcker och läsa nätterna igenom och när jag läser så försvinner allt annat, skönt tycker jag. Jag måste bara fly från så mycket just nu. Det gör jag också genom att flytta till Falun, det blir bra jag behöver komma här ifrån igen och sen får man trevligt sällskap också det känns skönt, sitta och glo på massa TV-serier och gå ut och festa. Ja du Maria det blir nog toppen:) En lagom stor stad, lagom långt bort från det samhället som alltid kommer vara mitt hem och dit jag alltid kan åka om livet känns skit eller jag behöver middag;) Det var lite svårt i våras att bara åka hem, det blir det inte nu så det blir bra! Känns som jag för första gången idag fokuserar på det som känns bra, så kanske kan jag slappna av ikväll. En till sak som är bra med att inte bo så långt bort är att man alltid har Amanda i närheten, eller ja i alla fall så länge inte hon lämnar landet;) Det är bra hon är bra!

Nu blev det massa bra saker, så varför ska jag vara så arg och grinig jag har massa bra saker hela tiden, det gäller bara att minnas det, det kan man göra genom att skriva ner det som nu;) Nu ska jag fortsätta plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0