Onsdag

En lika slapp dag idag, sovmorgon, OS och klippning. Är det jag har hunnit med idag, eller ja, jag har faktiskt bakat en kaka också! Gick grymt bra för Lassi i morse i rodden, så nu gäller det bara att lyckas ha en tv på lördag så jag kan kolla på honom då också!

Har som sagt klippt mig idag, men gjorde inget speciellt, bara rensade ur så att det kan växa ut lite till, jag trivs bäst i långt hår. Sen nu väntar jag bara på schemat för skolan, så jag kan boka tid för färgning, ska ta något som ligger lite närmare min nyans så inte utväxten syns så fort. Blir nog toppen för jag har en så bra frisör:) Sen måste jag börja klippa mig lite mer regelbundet också;)

Idag känns det verkligen som en bra dag, har lyckats sälja en av mina kursböcker från förra året det är i alla fall en början. Sen såg jag att nästan alla böcker jag ska ha den här terminen finns på bibblan, så då slipper jag köpa så mycket. Sen har jag lånat barn böcker också, för vi skulle hitta någon text som handlade om lärande till första seminariet, det är tur jag är inne i att plugga, det flesta andra jag börjar med nu har inte pluggat förut. Sen nu har jag bara åtta dagar kvar på jobbet tills skolan börjar, det känns skönt sen att jobba en helg då och då det går väll bra. Ska börja skriva jobbansökningar idag. Får se om jag hittar något roligare jobb, det ska förhoppningsvis inte vara några problem bara jag tar tag i det, tror jag i alla fall;) Så länge får jag slita vidare på Dalle, det är i alla fall pengar. På tal om pengar så får jag lön på fredag och jag fick tillbaka på skatten förra veckan(utan att jag visste om det), så just nu är jag riktigt rik;) Ska kanske hitta på något kul eller så ska jag vara skit snål och spara till en bil eller en lägenhet eller något, känns som att jag lätt skulle kunna komma upp i stora summor pengar, jag bor trotts allt hemma;)

Nej vet ni vad, ska byta om nu för sen ska jag på friskis och svettis och träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0