Mitt yrke är viktigt

Jag ska snart gå och laga lunch, innan Jon kommer. Men jag kom på en historia som min lärare berättade förra veckan, som jag bara måste berätta.

Det var en tjej som var ute på en nation och festad och så kommer det fram en kille till henne på dansgolvet. Efter att det har pratat en stund undrar han vad hon pluggar till. Hon svara då att hon pluggar till förskollärare. Killen börjar då skratta och frågar om hon skämtar. Hon svara att nej, hon pluggar till förskollärare. Killen undrar då hur hon kom in på nationen och hon svara att hon kom in med sitt kårleg. Han skattar då igen och säger att för att leka med barn behöver man minsann ingen universitets utbildning. Behöver jag nämna att han blev lämnad på dansgolvet?!

Alltså vad är det för fel på folk? Våga förstå att våra yrken också är viktigt och att inte bara är att stå och kolla på barnen när det leker. Det finns så många tankar bakom, det är så mycket man måste se till i barnens lek. Nej fy tusan för såna som inte kan förstår innebörden av förskollärar yrket!


Kommentarer
Postat av: Nike Halvardsson

Jag tycker det är viktigt! Ni hjälper ju till att uppfostra, ta hand om och lära framtidens generationer nya saker. Lyssna inte på såna idioter som honom :S

2008-04-01 @ 13:58:02
URL: http://nikehalvardsson.blogg.se
Postat av: Maria da king

Haha, skrattretande. Jag tror nog att bara smarta människor och föräldrar kan förstå och uppskatta förskollärare. Om han visste vilket sjukt jävla arbete det ligger bakom att ta hand om andras barn. Ditt jobb är sjukt viktigt. Höj lönerna för de inom barnomsorgen och sjukvården. Det är allt jag har att säga :D haha

2008-04-01 @ 23:01:38
URL: http://silverfuck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0